Norman Ledeuil - A Journey
Face A
1 - The Wake Up 5’49’’
2 - Last Formality (Government Disorder) 8’07’’
3 - L’Attente 3’39’’
4 - Transportation 4’35’’
Face B
1 - Fresh Landscape 6’32’’
2 - Cavern 4’26’’
3 - Mineral Tree Entity 3’43’’
4 - Strange Drops (A Souvenir) 2’06’’
5 - Is It Home ? 3’45’’
Bonus track (disponible sur Soundcloud & Bandcamp gratuitement)
1 - Unknown Station 10'01"
_____
Ce disque à été enregistré à Tours et Montréal, et mixé à Tours entre 2014 et 2016.
_____
Norman Ledeuil : Field recordings, electronics, synths, guitar, editing & mixing.
Mastering : Norscq
Photographies : Norman Ledeuil, Willy Durand (www.rosesetpoireau.fr)
_____
Remerciements : Serge et Claudine Ledeuil, Stéphane Michot, Jérome Vassereau, Mathias Delplanque, Norscq, Armelle Pain, Willy Durand.
_____
Review
"In his daily life Norman Ledeuil is a bass player from the rock/pop scene, and he has played with Pierre Mottron, Mark Palmer, Gerald Moisan, La Mecanique des Sourds and others, none of which I heard off before. In whatever spare time he has he works on more experimental projects, and 'A Journey' is the first one that is released. To create the nine pieces on this record Ledeuil uses field recordings, electronics, synths, guitar, editing and mixing. I am not sure where this journey is heading, outside, another country or perhaps it stays within the listener and this is more like a head-trip? I am not sure, but I could very well believe it is the latter; stay home, sit down, play this music and feel transported by this music into a dimension of one's own making. The music Ledeuil creates has nothing to with rock or pop, and whilst not being the most experimental music I ever heard, far from it actually, I must say that this record sounds pretty good. All of thee pieces are made with great care and style. It has all the right connections; ambient, atmospheric, drone like, a bit of reverb to enhance the moodiness of the music, field recordings checked and proved to be in the right place. While not entirely original, it's the combination of interests that works quite well here. A bit of rhythmic rumble is in place, the production is well made, with some excellent deep bass sound and even traces of melodies can be found around this place. This is a most promising debut album, I thought."
VitalWeekly
Seconde sortie chez WARM pour 2017 après le cryptique 10′ de Pascal Le Gall, cet A Journey de Norman Ledeuil s’envisage tel que le souligne adroitement son titre : comme un voyage. Bassiste originaire de Tours, accompagnant des musiciens tels que Pierre Mottron (Malnoïa) et Gérald Moizan ou bien encore La Mécanique des Sourds, il offre sur cet album une première face plutôt abstraite et assez mortifère, riche en bruissements, crissements et autres chuintements atmosphériques. On sent le musicien qui tâtonne, qui recherche, qui explore. Il plonge ses mains dans un bain de gravas et remue le ciel avec ses pulsions infrabasses. Les sons sont concassés, déformés, rendus méconnaissables par un travail de post-production sur une base de field recording lointain. Des voix qui n’en sont plus, des patterns rythmiques destructurés, un sentiment d’isolement en mouvement assez fascinant. En face B, Fresh Landscape et son gros côté Burzum sous perfusion Aphex Twin remet le disque en perspective et annonce l’Apocalypse à venir. Trompettes de la mort et guitares ascétiques (un Cavern sublime portant très bien son nom), tempête digitale sous un crâne fracassé (Mineral Tree Entity) puis un silence vibratoire assourdissant (Strange Drops) avant un final étrangement angélique et mélodique.
Chaque chanson s’envisage comme l’égal d’une photographie d’un paysage désolé. Urbex musical exigeant, A Journey est à explorer sans modération, toute affaire cessante.
Records Are Better Than People